úterý 6. října 2015

Nika a nábytek - 1.příběh

Už pár dní se odhodlávám k tomu napsat článek a teď je tady! Nějakou chvilku jsem přemýšlela o čem by asi tak měl být, měla jsem pár nápadů, ale nemohla jsem se rozhodnout. V tom mi velice pomohl Pipiin článek, ve kterém zkritizovala praktiky jistého e-shopu a já se tak odhodlala k tomu, abych napsala dnešní článek o tom, jak je těžké si v dnešní době pořídit nábytek (ač se to zná neuvěřitelně snadné) a o praktikách výrobců a prodejců.


Každému z nás se jistě stane, že si dříve nebo později bude muset pořídit nějaký ten kus nábytku. Někdo už to má za sebou (tomu gratuluji a budu jedině ráda, pokud se o své zkušenosti podělí), jiné to čeká a nechť těm tento článek slouží jako důrazné varování.
Příběhy, které Vám tu budu popisovat se odehrály během posledních cca dvou měsíců (takže relativně během krátké doby) a popisují mé vlastní zkušenosti. Musela jsem si zařídit pokoj a pomáhala jsem strýčkovy s výběrem ná
bytku do obýváku v jeho bytě a tady jsou jednotlivé příběhy:


1. Příběh - Výběr nábytku do obýváku

Do "nábytkárny" vcházíme s naprosto jasným cílem. Potřebujeme sehnat nějakou pohovku, křeslo, židle k jídelnímu stolu a konferenční stolek. Řeknete si to nic není, oběhnou prodejnu vyberou, zaplatí a oni jim to dovezou, ale ...
Více jak hodinu jsme strávili vybíráním nábytku. V první řadě jsme potřebovaly vybrat pohodlné polohovací křeslo, rozhodli jsme, že od toho se bude odvíjet ten zbytek. Máme jej a vybraný i pěkný dekor. K němu jsme následně vybrali pohovku (a k ní ve stejném dekoru ještě jedno běžné křeslo). Tak aby to k sobě pasovalo se nám povedl vybrat pěkný konferenční stolek a k němu o patro výše židle k jídelnímu stolu (vzhledem k tomu, že obývák je propojený s jídelnou to byla fain zpráva). V horním patře (kde jsme si vybrali židle) jsme si odchytli pracovníka, kterému jsme ukázali ty židle, on vše sepsal, naklepal do počítače a řekl až si dole zajistíme ten zbytek. Dosud žádný problém. Sejdeme o patro níž a pokoušíme se najít nějakou obsluhu. Nic! Běháme tam jak šílení a nikde nikdo. Asi po 15 minutách úspěch - přišla paní (děsně překvapená, že ji někdo vůbec hledá). Jdeme tedy a ukazujeme ji polohovací křeslo (to které jsme vybrali jako první...) a vysvětlujeme, jaký dekor jsme si vybrali. Paní nám to odkýve a pak dodá: "No, ale tenhle není za tu cenu těch 8 890Kč, co je tu napsaná, ale za 12 890Kč." Dozvídáme se, že to nám přece mělo být absolutně jasné, že je to tam přece napsané milimetrovýma písmenka někde dole v rohu. [Jiné dekory za příplatek.] <- ještě menší
A co teď dál? Vždyť přece podle toho máme vybranou pohovku, konferenční stolek a i ty již objednané židle. Jak to vyřešíme? Přeci jen je v tom dost velký finanční rozdíl. A vůbec co si to dovolují!!! Nepříjemnosti! Chvíli se s paní handrkujeme, na nakonec prohlásí, že by tu byla možnost dát, že by paní ze zákaznického servisu mohla dát nějakou slevu, ale to by se musel udělat nějaký větší nákup. Okamžitá otázka: "A co znamená jako větší nákup." "Jo to já nevím, tak 20, 30 tisíc." Tak ona neví? Dvacet, nebo třicet? Asi na tom není tak finančně špatně, když v tom nevidí rozdíl. Ale vzhledem k tomu, co máme vybráno splňujeme tak těch 27-28 tis. tak paní posíláme za paní do zákaznického servisu ať se jde domluvit. 
Po nesmírně dlouhé době (už jsem měla strach, že se chudáček v tom velkým obchoďáku někde ztratila) se vrátila s tím, že tady nám tu paní tu slevu dá, ale i tak to křeslo nebude za 8 890Kč, ale 9 430Kč. V tomhle okamžiku rezignujeme my a přijímáme. Sepíšeme zbytek věcí, které chceme. Čtvrt hodiny papírujeme a vyslechneme si, co se bude muset ještě doplatit (doprava, poplatek za vystěhování víc jak do druhého patra, atd...). OK, dobrá, hlavně, že to budeme mít. Výsledek: vše bude dodáno v 35. týdnu jen polohovací křeslo ve 39. OK, OK.

A jak to všechno dopadlo? Dneska je 41. týden. A doma není ani jediný kus nábytku. Nikdo nezavolal, nikdo nic neřešil. Zlom nastal v sobotu večer (o víkendu večer!!!), kdy paní že teda nábytek přivezou ve středu, tudíž zítra. Tak jsem na ně zvědavá. Co myslíte, bude mít zítra již na čem sedět?

A závěr na konec? Rozhodně nedoporučuji si nábytek pořizovat v "nábytkárně", která má bílo-červené logo a její název má čtyři písmena. A co vy, jaké máte zkušenosti?

A na co se můžete těšit příště? (No rozhodně Vám dát vědět, jak to dopadlo, jestli nábytek máme už doma, nebo stále ještě čekáme.) Povím Vám, jak to bylo s nábytkem do mého pokoje! To se teprve budete "bavit".

2 komentáře:

  1. Výběr mého nábytku nehrozí, ale na ten tvůj se neskutečně těším, pokojíček bude určitě jako ze škatulky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sugr :) jde jen o studentský pokoj, takže postel, stůl, skříň, regál a noční stolek, nic víc, ale i tak jsem si užila nemálo zábavy :D (raději se tomu smát). Ale vnukla si mi skvělý nápad na samém konci napsat o mém pokojíčku doma, o mém pravém pokojíčku :-) Děkuji :)

      Vymazat